Mine største opplevelser er i fjellet. Dette mektige ustyrlige, der man ikke kan gjøre annet enn å føye seg etter kreftene. Det å komme så høyt opp at man ser landskap langt borte, langt nede, og likevel kan se oppover i det uendelige. Å la seg imponere av balansen av farger som alltid harmonerer, uforstyrret av menneskelig synsing. Og der oppe, i det øyeblikket; - føler man at man seirer over seg selv. At man er stor i seg selv, men liten i sammenhengen.



søndag 27. mai 2018

Åkramarka sånn så foglane ser det


Det er en sommerlig vår vi har i år, og tur frister hele tiden. Men noen dager blir for varme, så da er det best å gå en tur om morgenen eller kvelden. I dag gjør jeg begge deler. Formiddagen tar jeg meg en tur i Åkramarka. Denne må oppleves fra luften, så jeg sender opp "gofoggelen" min og får oppleve marka fra høyden gjennom digitale øyne:



Strigvatnet
Vaulen / Tistreivatnet


Middels
Tid: 1,5 t rundtur
Lengde: ca. 6 km
Terreng: flatt, grusvei, kjerrevei, sti, tørt

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar