Mine største opplevelser er i fjellet. Dette mektige ustyrlige, der man ikke kan gjøre annet enn å føye seg etter kreftene. Det å komme så høyt opp at man ser landskap langt borte, langt nede, og likevel kan se oppover i det uendelige. Å la seg imponere av balansen av farger som alltid harmonerer, uforstyrret av menneskelig synsing. Og der oppe, i det øyeblikket; - føler man at man seirer over seg selv. At man er stor i seg selv, men liten i sammenhengen.



fredag 13. mai 2016

Rundløype Olavsvang

Liarlund
Fredag den 13. Javel, da er det best å komme seg utabords, for om huset faller sammen, eller arbeidet går skeis, er det kanskje best å komme seg ut da. Heldig jeg som har fridag i dag, for nå tar jeg meg en tur til Liarlund. En korttur i gode løyper, men i masse motvind.

For det er nesten bare motvind  når jeg går i dag. Fra parkeringsplassen ved Liarlund er det rene sandstormen, men jeg labber meg oppover likevel. I Liarlund er gode stier, både trille og fotgjenger-tilpasset. Langs stien er det rasteplasser for de som blir slitne, eller bare skal kose seg.


Det er 2 km opp til Olavsvang i en lang oppoverbakke, og gjennom et stikryss. For å komme til Svartamyr og rundløypa tilbake må jeg holde til venstre og følge tydelig skilting av akkurat denne ruta. Enkelt. Og flott innsats av Kopervik Rotary, som har gjort innsatsen med skilting og mer, i løypene rundt Kopervik.

Olavsvang
Svartamyr
Fra en helt vanlig myr, ikke spesielt svart, går jeg nå langs et gjerde som ikke var her sist.  Så inn i granskauen, og nedover til lysløypa igjen. Dette er en fin trimrunde, og jeg brukte denne runden mye når jeg bodde i Kopervik. Ellers lite.




Enkel
Tid: 1 t
Distanse: 4 km
Terreng: Gruset gangsti, skogssti, småkupert

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar