Mine største opplevelser er i fjellet. Dette mektige ustyrlige, der man ikke kan gjøre annet enn å føye seg etter kreftene. Det å komme så høyt opp at man ser landskap langt borte, langt nede, og likevel kan se oppover i det uendelige. Å la seg imponere av balansen av farger som alltid harmonerer, uforstyrret av menneskelig synsing. Og der oppe, i det øyeblikket; - føler man at man seirer over seg selv. At man er stor i seg selv, men liten i sammenhengen.



mandag 23. mai 2016

Lett rute til Sålefjellet

Med utsikt mot Reiarsvatnet, sørøst
Det ble tid til en kveldstur, så jeg valgte denne lette og raske ruta til Karmøys tak. I rask gange, fint vær, med litt blest, gikk jeg den fine Gruveveien fra Søstokke (NB! Parkèr ved rv.47) Det angret jeg på. Jeg kunne ha kommet meg mye lengre inn i marka, hadde jeg syklet gruveveien. Dette til ettertanke.

Det var omtrent det det ble denne kvelden: en topptur og en nedtur. Tilbake samme vei, og svært lite drama. Les heller om drama på denne ruta fra tidligere turer

Enkel:
Tid: 1 t t/r
Distanse 5 km t/r
Terreng: Grusvei, merket sti, bratt mot toppen
Høydeforskjell: 90 m


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar