Mine største opplevelser er i fjellet. Dette mektige ustyrlige, der man ikke kan gjøre annet enn å føye seg etter kreftene. Det å komme så høyt opp at man ser landskap langt borte, langt nede, og likevel kan se oppover i det uendelige. Å la seg imponere av balansen av farger som alltid harmonerer, uforstyrret av menneskelig synsing. Og der oppe, i det øyeblikket; - føler man at man seirer over seg selv. At man er stor i seg selv, men liten i sammenhengen.



fredag 1. april 2016

Narret til tur


Latterlig at jeg gikk med på spøken! Jeg ble narret til å tro at det skulle være sol i dag, men den gang ei. Været lurte meg rett i fella, og lokket meg ut i noe som lignet solskinn. Jeg rasket meg rundt og pakket med meg kamerautstyr for en observasjon rundt Melstokkevatn på "Austresiå" Oppstart fra Stokkastrand skule.

I det jeg gikk fra parkeringslassen skjulte sola seg gradvis bak skyene og brølte en hånlig latter. Denne dagen skulle visst bli overskyet, så der gikk jeg i fella.

Runden rundt er Goturlaget godt kjent med. Først en kilometer på god gårdsvei rett opp til vatnet, og så er det bare å holde mot høyre hele veien rundt, evt mot venstre, om du går mot klokka. Det flate lyset gjorde sitt til at kameraet stort sett ble liggende i sekken, men jeg fikk likevel med meg siste nytt.

Ny god skilting rundt Melstokkevatn
Siste oppgradering av stiene rundt Melstokkevatn er at skiltene er fornyet. Det er tydelig merking til minste detalj, og dette skal jeg observere enda mer senere...


Distanse: ca. 6 km
Tid: ca. 1,5 t
Terreng: Flatt, Gårdsvei, sti, tørt
Vanskelighetsgrad: Middels enkel

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar