Mine største opplevelser er i fjellet. Dette mektige ustyrlige, der man ikke kan gjøre annet enn å føye seg etter kreftene. Det å komme så høyt opp at man ser landskap langt borte, langt nede, og likevel kan se oppover i det uendelige. Å la seg imponere av balansen av farger som alltid harmonerer, uforstyrret av menneskelig synsing. Og der oppe, i det øyeblikket; - føler man at man seirer over seg selv. At man er stor i seg selv, men liten i sammenhengen.



fredag 18. september 2015

Ugla i Åkramarka


Jeg skulle bare gå en helt uskyldig tur mellom studiene. Opp fra Åkrehamn, for å finne en ny runde rundt området ved Kinnebu. Jeg gikk opp i retning Vaulen, da jeg fant en god sti over til Kinnebu, bare et par hundre meter fra hovedstien. Det begynner å bli mange ruter man kan rundtur i området, 
og denne var overraskende fin. opp i høyden, og rett på fjellagshytta.



Jeg inntok hytta bakfra, og vandret freidig videre nedover mot speiderplassen. Til min vestre side flakset en ugleunge vakkert inn i toppen av et grantre. Og der stod den til fotografen var ferdig, uten tilstrekkelig telelinse, men en opplevelse likevel. 




Tid: ca. 1 time
Distanse: ca. 5 km rundtur
Terreng: Kjerrevei, god sti, tørt, flatt, småbakker
Vanskelighetsgrad: Enkel

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar