Mine største opplevelser er i fjellet. Dette mektige ustyrlige, der man ikke kan gjøre annet enn å føye seg etter kreftene. Det å komme så høyt opp at man ser landskap langt borte, langt nede, og likevel kan se oppover i det uendelige. Å la seg imponere av balansen av farger som alltid harmonerer, uforstyrret av menneskelig synsing. Og der oppe, i det øyeblikket; - føler man at man seirer over seg selv. At man er stor i seg selv, men liten i sammenhengen.



søndag 4. november 2012

Kjapt rundt Fot


Fotvatnet var fjorårets oppdagelse for goturlaget. Vatnet ligger kloss i der vi bor, men vi hadde ikke lagt merke til den. Etter at runden ble tat både halvveis og helveis, har Fredrik lagt ut en "power-track" (geocache) rundt vatnet, og det har blitt en fin tur å ta, dersom man ønsker en kjapp tur på begrenset tid.
Dette gjorde jeg i dag. I tillegg benyttet jeg anledningen til å fotografere denne lille løypa, med variasjoner for hver 100 meter. Så her er en liten fotopresentasjon til ære for nabolaget:

Ved pumpestatsjonen i sør

Vikene i sør

Skogen i sør

Den lille stien mot nordvest

Lerkeskogen i vest

Granskogen i nordvest

Ut av skogen i nordvest

Brakene i nordvest


Grusveien i nord

Lille  Fotvatnet i nordøst

Speiderplassen i nordøst

Næringsparken i øst

Veien til pumpestasjonen i sør
Nye stier rundt Lille Fotvatnet
På denne turen oppdaget jeg også skilting til en ny liten tursti rundt Midtre Fotvatnet, som jeg må gå på en ekspedisjon en av disse korte senhøst-dagene. Stien rundt Midtre Fotvatnet (Litlavatnet) er bare 1,4 kilometer, og det skal bli spennende å se "kanalen" som det også er skiltet til. Lange turen er det nok uansett ikke, og kanskje finnes det en vei langs vatnet til pumpestasjonen. Det hadde jo vært bra å slippe å gå langs næringsområdet på asfalt. (Ja, jeg undret meg over dette, hele veien tilbake til bilen...)



Klikk på kartet for zoom

Tid: ca. 1t
Distanse: ca. 4 km
Vanskelighetsgrad: lett
Terreng: skogssti, grusvei, asfalt, småkupert

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar