Mine største opplevelser er i fjellet. Dette mektige ustyrlige, der man ikke kan gjøre annet enn å føye seg etter kreftene. Det å komme så høyt opp at man ser landskap langt borte, langt nede, og likevel kan se oppover i det uendelige. Å la seg imponere av balansen av farger som alltid harmonerer, uforstyrret av menneskelig synsing. Og der oppe, i det øyeblikket; - føler man at man seirer over seg selv. At man er stor i seg selv, men liten i sammenhengen.



søndag 22. april 2012

Ryvarden yr

Ryvarden fyr
Det er omtrent et år siden jeg hadde min debut på de fine veiene ut mot havet, og til Ryvarden fyr. I år tok jeg og godama, og spaserte de fine veiene ut hit. Værmeldingene var bedre enn de viste seg, men det var stillestående luft, selv om yret kom sigende idet vi nærmet oss fyret.

Det er påfallende hvordan himmelen blir større og lyset blir sterkere, når man går ut mot havet. Det er små høyder, men stort sett flatt landskap ut mot fyret, og dermed god plass til himmel.

Slettå. Siggjo (Bømlo) i horisonten

Ute ved fyret er det et kunstgalleri og en kafè der man kan nyte både kunst og kaffe. Det gjorde vi også, sammen med de andre folkene. Etterpå ble det litt tid til å se på berg, hav og hverandre, før vi gikk de 2 kilometerene tilbake til bilen, og "bedrev caching" hele veien hjem...



Tid: ca.30 min. hver vei
Distanse: ca.2 km hver vei
Vanskelighetsgrad: handicap
Terreng: grusvei, småkupert
Cacher i området: 4 + omegn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar