Mine største opplevelser er i fjellet. Dette mektige ustyrlige, der man ikke kan gjøre annet enn å føye seg etter kreftene. Det å komme så høyt opp at man ser landskap langt borte, langt nede, og likevel kan se oppover i det uendelige. Å la seg imponere av balansen av farger som alltid harmonerer, uforstyrret av menneskelig synsing. Og der oppe, i det øyeblikket; - føler man at man seirer over seg selv. At man er stor i seg selv, men liten i sammenhengen.



søndag 13. mars 2011

Rossavatn "in visual"

Skår speiderplass
Idag hev jeg meg med Jackson Family på tur til Skår speiderplass, som vi besøkte etpar uker tilbake, - i mørke. Det er en liten km fra Sundvegen på fine kjerrestier gjennom skog, over beitemark og inn i skog, ned til vatn, og sånn. på veien er det vanskelig å ikke tråkke i villsaubæsj, da det ligger små mokkabønner tett strødd langs hele veien. Men god gjødsel er det jo.

Jeg fulgte familien og dokumenterte og gledet meg, ned til speiderplassen, - like til kaffen var servert, drukket opp, og det var tomt for sjokolade. Da gikk jeg min vei...


Målet mitt var bilen min, hjem, mer sjokolade, - og her sitter jeg nå... Fra Sund til speiderplassen tar det ca. 15-20 minutt å gå. Veien min videre til Fotvatnet og like til Sundvegen tar en liten time. Det var fint å se Rossavatn og omegn visuelt i regn, istedet for i nattemørket. Rossavatnet er et vikete vatn, med fine knauser på hvert nes, og etpar skogholt innimellom. Stiene er fine og tydelige hele veien, og jeg kunne observere at vi hadde gått noen skritt feil, her den kvelden. Det var det ingen grunn til, i grunn.

Nordvika av Rossavatnet
Den gjengrodde vika i øst

Sørøstvika

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar