Mine største opplevelser er i fjellet. Dette mektige ustyrlige, der man ikke kan gjøre annet enn å føye seg etter kreftene. Det å komme så høyt opp at man ser landskap langt borte, langt nede, og likevel kan se oppover i det uendelige. Å la seg imponere av balansen av farger som alltid harmonerer, uforstyrret av menneskelig synsing. Og der oppe, i det øyeblikket; - føler man at man seirer over seg selv. At man er stor i seg selv, men liten i sammenhengen.



mandag 24. oktober 2022

Logoen opp


Nå har jeg brukt hele høsten på å utforske hvorfor denne turen heter "Logoen opp", uten resultat. Dermed kaster jeg utfordringen til alle lesere: Hva betyr "Logoen" eller "Logoen opp"?


Goturen er ute etter sitt nest siste "TellTur" -mål denne høsten, og det er da vi kommer over denne bakketuren. Etter søk på Internett har jeg funnet ut at dette er som en lokal trim å regne, så da tar vi det som en trimtur. Det er faktisk fint vær i dag, så dette skal likevel bli en Gotur, tenker jeg.


Det er ikke stort annet å si enn at dette er en reinspikka bakketur. Ustikten er den samme hele veien, men bedre og bedre mot registreringspunktet. Det er kjerrevei helt til topps, og det er bratt hele veien. Vi tok ikke tiden på vei opp, men tror det var raskt... 




På registreringspunktet var det en fin benk, og utsikt over det fine bygda og enda finere fjorden. 

Middels
Tid: 1t t/r
Distanse: 3 km t/r
Høydeforskjell: 300 m
Terreng: Kjerrevei, bratt, tørt

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar